Frieriet <3

Den 12 Juni var det våran 1½ års dag. När jag vaknade började jag städa för det såg ut som "hej kom och hjälp mig", Ellen & Joel sov hos oss och för ovanlighetens skull började alla hjälpa till att städa, men jag tänkte inte mycket på det. Sen tjatade Ellen med mig ut och gå, trots att det regnade och det var heller inte vanligt. När jag och Ellen kom tillbaka var ytterdörren låst och jag hade inte med mig någon nyckel ( fail från deras sida) så Ellen ringde och bad Nicke komma med nyckel. Dom hade gått till Anders mamma, vilket heller inte var vanligt men jag reagerade inte på det heller. När vi väl kom in såg jag en lapp på toalettdörren där det stod:



"Hej Älskling! Nu blir det överraskning, myskväll och skattjakt. Jag har gjort en liten sak för dig på våran 1½ års dag. Först vill jag att du tar en SNABB dusch, tar på dig kläderna som ligger på sängen och går ut på parkeringen. Där väntar en bil som kommer ta dig till ett hemligt ställe och ge dig nästa ledtråd. Följ ledtrådarna till punkt och pricka."




Jag blev sjukt nervös och undrade vad han hade ordnat för något, men jag hade inte en tanke på att just detta skulle hända. När jag kom ut på parkeringen stod Svåger Nicke där med kostym och solbrillor och sa inte ett ljud. Han öppnade bakdörren och ledde mig in och sen började resan. Vi åkte ner mot City och stannade till vid stortorget där Marwan stod, öppnade min dörr och slängde in ett kuvert till mig. I kuvertet fanns det bara en nyckel. Nicke fortsatte köra och stannade vid oxtorget, öppnade min dörr och pekade mot konsum. Jag gick in där och förstod att nyckeln ledde till ett förvaringsskåp. efter att ha öppnat 3 eller 4 stycken hittade jag ett kuvert som det stod "ps, I love you till the end" på. Jag öppnade det och i det fanns nästa ledtråd där det stod:



"Gå in i hus 11 våning 2 och leta efter en ledtråd. Gå in och sätt dig vid datorn. Sätt på låten "The Pogues-Love you till the end" som ligger på skrivbordet och lyssna färdigt på den."



Jag fick åka till blidensväg, där jag inte visste någon som bodde. Gå in i huset och leta efter en ledtråd. På en av dörrarna satt ett stort rött hjärta med mitt namn på.



På slutet på våran låt hade Anders spelat in där han sa: "Hej Baby, nu ska du gå ner sätta dig i bilen och åka till preem där du ska gå in och fråga efter ett paket till Helga Berggren. Jag älskar dig"

Så sagt och gjort jag åkte till preem med Nicke och gick in och hämtade paketet. I det fanns nästa ledtråd och en ögonbindel.

"Grattis på vår 1½ års dagn älskling! :) I detta paket finner du en ögonbindel. Hoppa in i bilen och ta på dig ögonbindeln. När bilen stannat kommer en man att hämta dig, tjuvtitta inte vem det är och inte heller vart han leder dig. Blunda!!! Följ bara med!"


Jag fösökte hänga med vart vi åkte med efter 1 minut hade jag helt tappat bort mig, när bilen stannade blev jag ledd utav någon ner för en slingrid grusväg och jag fattade ingenting.

Joel som leder mig


Framme och ögonbindeln tas av.



När vi äntligen stannade och ögonbindeln blev avtagen möttes jag av denna syn. Min underbara Sambo i kostym och märkbart nervös :)



Jag vände mig om för att lokalisera var jag var och möttes av synen av alla våra nära och kära och då föll poletten på plats och då började jag bli rikigt nervös, men lycklig.


Jag fick ett kinderägg som han hade öppnat och lagt i ringarna i och sen smält ihop igen. Efter det gick han ner på knä och höll ett fint frieri-tal som varken jag eller Anders minns särskillt bra då båda var nervös. Men jag minns att det var jätte fint och romantiskt och nått om att han aldrig vill vara utan mig.



Självklart svarade jag JAAAAAA utan att tveka en sekund <3








Efter det skålades det i champange med alla våra nära & kära.






Med våra underbara och stolta föräldrar <3


Sen bar det av mot Svärmor för grillning och ännu mera firande :D



















En dag vi aldrig kommer glömma <3
Jag Älskar Anders Solhäll över allt annat <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0