Bröllopsplaner

Snart var det dax för sängen igen, blogga lite och läsa lite i Twilight "Om jag kunde drömma" först men sen blir det att sova. Är jätte trött efter att ha slitit som ett djur på jobbet i denna värmen, men på lördag får jag iallafall en dag ledigt innan jobbet på söndag igen och sen hela veckan.

Lite saker vi redan hunnit med inför bröllpet:

Hittat rätt man <3 Viktig bit har jag förstått xD

Bestämt datum, 9 Juli 2011

Igår preliminär bokade vi Tyrolen till bröllopsfesten, det är ett 60-tals dansställe utanför Alvesta som min Farbror är med och äger.


Vi ska oxå ringa och boka tid med prästen och boka kyrkan så vi får datumet vi vill. Vi har bestämt oss för Nya Hjälmseryd kyrka, där ligger mina släktingar begravna och det är en väldigt fin kyrka. Så den känns helt rätt :)






Vi har nästan bestämt hur Inbjudningskorten ska se ut. I helgen när vi var i Helsingborg stannade vi i Örkeljunga på en scrap butik och inhandlade papper, stämplar och lite dekorationer till inbjudningskorten. Min kära Svärmor Ingela ska scrappa korten, känns lite mer personligt tycker jag :) Men jag tänkte hjälpa henne lite så hon inte sliter ihjäl sej :P

Vi har funderingar på hur festprogrammen ska se ut :D

Vi har bestämt Värdpar och Toastmasters :)

Jag har tillfrågat mina Älskade systrar om dom vill vara Tärnor och Ja det ville dom gärna <3




Anders har frågat Joel om han vill vara Bestman och han sa oxå Ja. Anders bror Nicklas och kompisarna Marwan och Kim ska vara Marshalker. (Vi har inte bestämt antal tärnor och Marshalker än men det får vi se så småningom)

Vi har bestämt vilka vi vill ha som brudnäbbar, vi har däremot inte frågat än.

Jag tror jag har hittat klänningen :) Wiiiieeeee

Vi har bestämt musik i kyrkan och vilka som ska sjunga och spela, Robin, Marie, Linda och Jessika :)

Vi har kommit en bra bit på väg med tanke på att det är ett helt år kvar, men det känns jätte skönt!!


Nu ska jag sova, Godnatt!!

Anders<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0