Helga Ingrid Maria Berggren blir Helga Ingrid Maria Solhäll den 9 Juli 2011.

Jag har varit Helga Ingrid Maria Berggren i 21 år, 6 månader och 4 dagar, så länge jag kan minnas har det varit jag. 
Samma namn som min mamma, pappa & mina systrar heter. Min familj.
Men nu ska jag bilda ny familj med min underbara John Anders Willy Solhäll och det är klart att jag vill heta samma namn som honom. Även om vi känner oss som ett ändå, så vill vi ha nått som visar att vi hör ihop. Visa varandra och världen att de är vi.  Vilket namn jag än bär är jag ju endå densamma, det är ju inte namnet som är ens identitet.
Jag tänker inte neka till att det känns konstigt och att det kommer ta tid att vänja sej. Jag funderade på dubbel namn först, Helga Berggren Solhäll, men Nää. Helga Solhäll känns bättre, då kommer vi heta samma och våra barn kommer heta samma. (För barn ska vi ha ;) Nån gång efter bröllopet.)
Det är ändå lite tradition att ta sin mans efternamn, känns ganska coolt faktiskt.
Hade han hetat Andersson eller Svensson eller nått hade han fått byta till Berggren, så traditionell är jag inte. Men det finns inte särskillt många som heter Solhäll och dessutom bara hans släkt så de är lite häftigt :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0